استفاده از تکنیک یادگیری ماشینی یا Machine learning که یکی از الگوریتم های کاربردی هوش مصنوعی است که در صنایع با کاربرد های مختلفی مانند ساخت اتومبیل ، ربات ها ، تجهیزات پزشکی ، آموزگاران دیجیتال ، خانه های هوشمند و … رواج یافته است . این الگوریتم به ماشین می گوید که چگونه مانند انسان ها یاد بگیرد و عمل کند . گوگل نیز فرصت را مغتنم شمرده و برای رتبه بندی صفحه نتایج وب سایت ها از بک لینک ، محتوا و الگوریتم رنک برین استفاده می کند .

الگوریتم رنک برین RankBrain یا ماشین هوشمند گوگل

الگوریتم رنک برین دقیقا بر اساس منطق هوش مصنوعی عمل می کند . این الگوریتم روش های سئو کلاه سیاه را جست و جو کرده و راه های مقابله با آن را می آموزد. همچنین کلید واژه ی کاربران را مورد بررسی قرار داده و مرتبط ترین نتایج را به کاربر نمایش می دهد.  این الگوریتم برخلاف الگوریتم مرغ مگس خوار ، مفهوم کلمات جست و جو شده را مورد ارزیابی قرار می دهد ، نه خود کلمات!

المان های موثر بر الگوریتم رنک برین

میزان مدت بازدید کاربران از وب سایت، نرخ کلیک بر روی صفحات وب سایت ، بک لینک ها ، محتوای مناسب وب سایت ، بر روی نتیجه الگوریتم رنک برین تاثیر مثبتی داشته و توجه مدیران وب سایت به این موارد، موجب بالا رفتن رتبه وب سایت خواهد شد .

الگوریتم های گوگل روز به روز پیچیده تر خواهند شد به طوری که به طور کامل نمی توان با استفاده از الگویی خاص – ۲۰۰ فاکتور اصلی گوگل- ، رتبه وب سایت ها را افزایش داد چرا که اساس کیفیت و رتبه بندی وب سایت ها در آینده ای نه چندان دور ، بر اساس کاربر پسند بودن صفحه و تولید محتوای جدید صورت خواهد پذیرفت و  تحقق این امر با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی امکان پذیر است .

ارسال پاسخ