بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
سرعت وبسایت
ابزارهای تست سرعت وبسایت

این روزها، وب‌سایت‌هایی که سرعت بالایی داشته باشند مورد توجه کاربران و موتورهای جستجوی اینترنت قرار می‌گیرند. مشتریان نارضایت از طریقت آهسته بارگیری صفحات هستند و با عدم توانایی در دسترس بودن سریع وبسایت‌ها، بلافاصله به سایر وبسایت‌ها رجوع می‌کنند. ابزارهای آزمایش سرعت وبسایت قابلیت بررسی نقاط ضعف و قوت سایت در مورد سرعت و […]

فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

این روزها، وب‌سایت‌هایی که سرعت بالایی داشته باشند مورد توجه کاربران و موتورهای جستجوی اینترنت قرار می‌گیرند. مشتریان نارضایت از طریقت آهسته بارگیری صفحات هستند و با عدم توانایی در دسترس بودن سریع وبسایت‌ها، بلافاصله به سایر وبسایت‌ها رجوع می‌کنند. ابزارهای آزمایش سرعت وبسایت قابلیت بررسی نقاط ضعف و قوت سایت در مورد سرعت و بارگیری ان بصورت کامل را دارند. در این مقاله به بررسی ابزارهای تست سرعت وبسایت می پردازیم.

1- Pingdom Website Speed Test

Pingdom یکی از بهترین ابزارهای بررسی سرعت وبسایت است که در دسترس برای رایگان قرار می گیرد. شاید این ابزار برای خیلی از وبمسترها بسیار آشنا باشد. نرم افزار پینگدام می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که صفحات شما چگونه بار گرفته می‌شوند، و در کدام بخش‌ها باید بهینه سازی را انجام دهید. این ابزار می تواند به شما امتیاز بدهد و با نشان دادن عکسگرم، بازدیدکنندگان را به سمت بهبود سرعت صفحات شما هدایت کند.

2- GTmetrix

یکی دیگر از بهترین ابزارهای تست و بررسی سرعت وبسایت در GTmetrix است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد بر روی عملکرد سرور وب، بهینه سازی تصاویر، توسعه فایلهای HTML و دیگر سیستم های کاهش حجم را بدون هیچ گونه دانش فنی انجام دهید. با استفاده از گزارشات GTmetrix، می‌توانید بهترین روش برای بهبود سرعت صفحات خود را پیدا کنید.

3- Google PageSpeed Insights

“گوگل پیج سپید اینسایت” برای سرعت سایت استانداردی قرار می‌دهد و به شما نشان می دهد که چگونه می‌توانید سرعت بارگیری سایت خود را بهتر کنید. با استفاده از این ابزار، امتیازی را از 0 تا 10 دریافت کنید و نیز گزارش ریز و در نظر گرفتنی بگیرید. همچنین در هر بخشی از سایت، یک مثال عملی از بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

4- WebPagetest

WebPagetest یکی دیگر از سرویس های بررسی سرعت وبسایت است که می توانید به کمک آن بافتی کامل از سرعت بارگیری صفحات، سایز فایلها، زمان بارگیری شبکه و غیره را دریافت کنید. با استفاده از این ابزار، می توانید نقاط ضعف وبسایت خود را بیابید و سریعتر از رقبا خود راه بیافرید.

5- YSlow

YSlow یک پلاگین مرورگر است، همانطور که از نام آن پیداست، به شما امتیازی را از 0 تا 100 ارائه می‌دهد. این ابزار نشان می دهد که در چه زمینه‌های از شما استفاده‌ی بهینه نشده است.

6- Load Impact

با استفاده از Load Impact، می‌توانید به شبیه‌سازی فشار ترافیک بر روی وبسایت خود بپردازید. این ابزار بخشی از فعالیت‌های تست بارگیری را به منظور بررسی بورد های سرور، فایل‌های مناسب، تعداد کاربران و ویژگی‌های دستگاه‌های دسترسی به شبکه، بررسی می‌کند.

7- DareBoost

DareBoost یک سرویس آنلاین است که به صورت کامل وبسایت شما را از نظر سرعت و عملکرد بررسی می‌کند. این ابزار می‌تواند به شما نشان دهد که در کدام بخش‌ها باید بهینه سازی را انجام دهید و همچنین شما را در مورد وضعیت سایت‌هایتان یادآوری می‌کند.

ابزارهای بررسی سرعت وبسایت، از تحلیلگر مربوطه به سرویس های آنلاین کروم استفاده می‌کنند. با استفاده از این کروم می‌توانید به تحلیل پوشە و اطلاعات وبسایت شما بپردازید. تحلیلگر مربوط به شما برای تاثیر پذیری هر جزئیات صفحات وبسایت را به شما نشان می دهد.

نتیجه گیری

در نهایت، برای سرعت بخشیدن به صفحات وبسایت، حتما باید از ابزارهای بررسی سرعت وبسایت استفاده کنید. با استفاده از این ابزار به شما نه تنها کمک می کند که عملکرد وبسایت‌تان را بهبود بخشید بلکه کار کردن با این ابزارها به شما توانایی بیشتری برای برطرف کردن نقاط ضعف وبسایت خود می‌دهد.