بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
اهمیت سایه ها درعکاسی هنری
اهمیت سایه ها درعکاسی هنری

اهمیت سایه ها درعکاسی هنری عکاسی هنری یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شاخه های هنری است که در قرن بیستم معرفی شده است. هنر عکاسی از رویاپردازی و بازتاب سایه های فراوان بهره می برد. سایه ها شیمی شعوری در تصویر سازی ایفا می کنند اما امروزه دیگر برای تصویرسازی، تمام نیاز های هنری و […]

فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

اهمیت سایه ها درعکاسی هنری

عکاسی هنری یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شاخه های هنری است که در قرن بیستم معرفی شده است. هنر عکاسی از رویاپردازی و بازتاب سایه های فراوان بهره می برد. سایه ها شیمی شعوری در تصویر سازی ایفا می کنند اما امروزه دیگر برای تصویرسازی، تمام نیاز های هنری و تخصصی به کار گرفته می شوند. در این مقاله به بررسی اهمیت سایه ها در هنر عکاسی پرداخته می شود.

استفاده از سایه ها در عکاسی بعنوان یک تکنیک

در هنر عکاسی، سایه ها را می توان به عنوان یک تکنیک استفاده کرد. سایه ها واقعیت را ویرایش کرده و شکل دهی شده تصاویر را بازتاب می دهند. سایه ها می توانند حرکت و آبشار تصویر ها را نشان دهند و ارتباطات اضافی بین اشیا را ایجاد کنند.

هنر عکاسی با دو بعدی بودن خود، جایگاه خاصی برای سایه دارد. این قابلیت این هنر از بین رفته است که توسط تخصصی های تئاتر، حرفه ای ها و هنرمندان شناخته شده است. این بخش از هنر عکاسی بسته به نیاز های ویژه سازه های بدنی، فضا، رنگ و نور تنظیم می شود.

در هنر عکاسی، سایه ها می توانند مفهومی خاص از زیست و محیط زیست فراهم کنند. سایه ها می توانند بافتی از بیشتر فضا را مجسم کند و توجه مخاطب را به عنوان یک موضوع مهم، تاثیرگذار نماید. خلاصه بیانی دیگر، سایه ها می توانند برای ایجاد خاطره، تاثیر گذار باشند.

در مقایسه با سایر گروه های هنری، هنر عکاسی تکنیک سریع و آسانی است. وجود سایه ها می تواند موجب تشکیل دیدگاه اصلی و مورد تعقیب طراح شود. به همین دلیل زیبایی و قدرت به کارگیری سایه ها در هنر عکاسی افزایش می یابد.

سایه ها در هنر عکاسی می توانند موجب کوچک شدن یا بزرگ شدن اجسام شوند. این قابلیت می تواند برای تأکید بیشتری بر موضوع یا ایجاد جنبه فانتزی و جذاب تر در تصویر استفاده شود. تغییر ابعاد اجسام، ایجاد عمق و حرکت بیشتر در تصویر را نیز تسهیل می کند.

اگر بخواهیم با استفاده از سایه ها، روایتی روزمره و طبیعی از زندگی فراهم کنیم، باید بدانیم که سایه ها بازتاب بسیار زیادی به ماجراجویی و داستان های پویا دارند. با استفاده از سایه ها می توانیم فضای منحصر به فردی را بوجود آوریم و به نمایشگران احساس خاص از زندگی و جامعه را القا کنیم.

سایه ها در عکس های درونمایی می توانند بوسیله دوربین ارتباطات اجتماعی و تمایلات فرهنگی را بومی کنند. هنر عکاسی باید سایه ها را به عنوان نیزیمی از توانایی های خود شناخته کند تا بتواند کاری پویایی را ایجاد کرده و کارش را گسترش دهد.

به طور خلاصه، منتها قبل از اینکه در هنر عکاسی با سایه ها کار کنید، باید به دقت به آنها توجه کنید و سپس آنها را خلاقانه و خوش ذوق به کار برید.