بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
نحوه نورپردازی کروماکی

نورپردازی کروماکی یکی از تکنیک‌های مهم در فیلمسازی است که باعث می‌شود صحنه‌های فیلم بهترین شکل ممکن برای تماشاگران به نمایش دربیایند. نورپردازی کروماکی شامل نور پردازی با استفاده از پس زمینه اختصاصی (green screen) و یا پشت زمینه سفید است و به عنوان یکی از مهمترین عناصر مدیریت نور در فیلمسازی شناخته می‌شود. امروزه […]

فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

نورپردازی کروماکی یکی از تکنیک‌های مهم در فیلمسازی است که باعث می‌شود صحنه‌های فیلم بهترین شکل ممکن برای تماشاگران به نمایش دربیایند. نورپردازی کروماکی شامل نور پردازی با استفاده از پس زمینه اختصاصی (green screen) و یا پشت زمینه سفید است و به عنوان یکی از مهمترین عناصر مدیریت نور در فیلمسازی شناخته می‌شود. امروزه این تکنیک در صنعت هالیوود برای تولید فیلم‌ها و نیز کلیپ‌های تبلیغاتی و موسیقی بسیار مهم است.

این روش برای فیلمسازی با تکنولوژی سه بعد، بازی‌های ویدیویی، افزودن نور یا تصویر به یک نمایشگر برای ارائه لایه های مختلف و یا بر درستی عکس برداری درمکان‌های بسته فرحگ و یا برای تولید سناریو‌های مختلف هدف قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی نحوه نورپردازی کروماکی پرداخته‌ایم که با استفاده از این مطالب بدانید که از چه موارد نورپردازی کروماکی استفاده می‌شود و چگونه میتوانید بهترین نورپردازی کروماکی را برای فیلم‌های خود پیاده کنید.

یکی از مهمترین روش‌های نورپردازی کروماکی، استفاده از دو صفحه پشت زمینه است. صفحه اول؛ پشت زمینه یا پس زمینه سفید به عنوان یک نورپردازی خام برای افرادی است که می‌خواهند در آینده ظاهر شوند. اما چون این صفحه سفید قرار دارد. عکاسی توسط دوربین دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بهتر است صفحه دوم پشت زمینه با رنگهای تیره برای نورپردازی استفاده کنید. این صفحه علاوه بر پشت زمینه سفید، همچنین از نور پردازی نرم و یکنواخت برای شخص دارای سبک مختلف کروماکی استفاده می کند.

نورپردازی کروماکی باید با تمام راهکارهای تنظیم نور کنترل شود. برای تأمین نور کافی و متناسب با هر تصویر، فلاش، نور چرخشی، نور روشنایی روز و چراغ‌های روانساز ترجیح داده می‌شود. اما برای نورپردازی کروماکی بهترین نورهای محیطی هستند. نور محیط از آنجایی است متناسب با آگاهی بیشتر فیلمسازی است که باید فیلم را با زاویه ای خوب بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نورپردازی کروماکی مورد توجه قرار گیرد این است که باید حتی پس زمینه بسیار پرهیزکارانه و به دو صورت جدا عکس برداری شود تا بتوانید بتوانید افراد را با حجم و فاصله بین جانشین و پس زمینه باهم تطابق دهید. برای برجسته کردن سوژه‌ها می‌توانید از نور ساختگی و چراغ پاک کن از نور محیط نیز استفاده کنید.

همچنین، برای نورپردازی کروماکی می‌توان از روش‌های دیگری مانند استفاده از نورهای حلقه‌ای، نورگیری با آینه و استفاده از فریم‌های نورپردازی که به شکل زیر شکل گرفته‌اند استفاده کرد. این روش‌ها ممکن است موثر بیشتری در حضور شرایط مناسب نوری داشته باشند.

این شما انواع روش‌های نورپردازی کروماکی است. با توجه به نکات بالا، می‌توانید به راحتی نورپردازی کروماکی مناسب برای فیلم‌های خود انجام دهید و با اصلاح نورپردازی، فیلم سازی خود را به بهترین شکل ممکن با کیفیت بالا و همراه با جزئیات زیبا پیاده سازی کنید.