بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
نور دهی در عکاسی
نور دهی در عکاسی

نور دهی در عکاسی نور دهی در عکاسی ،نور از جمله عوامل مهم در عکاسی است که بسیاری از آثار عکاسان را به یک سطح جدید از زیبایی و بروز داده است. نوردر عکاسی یکی از مهمترین مؤلفه های دنیای تصاویر است. برای ساخت عکس، فوکوس بر مقدماتی ترین قسمت های آن لازم است ولی […]

فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

نور دهی در عکاسی

نور دهی در عکاسی ،نور از جمله عوامل مهم در عکاسی است که بسیاری از آثار عکاسان را به یک سطح جدید از زیبایی و بروز داده است. نوردر عکاسی یکی از مهمترین مؤلفه های دنیای تصاویر است. برای ساخت عکس، فوکوس بر مقدماتی ترین قسمت های آن لازم است ولی مهمتر از همه نور است، اگرچه این بخش برای بسیاری از عکاسان مبهم است.

تقریباً همه ی ما نور را به طور معمول با داغی و فروغ ارتباط می‌دهیم، اما نوری که در عکاسی استفاده می شود بسیار متفاوت از نوری است که ما روزمره با آن سر و کار داریم. در عکاسی، نور می‌تواند داشته باشد تنوع سطوح، شدت، رنگ، شکل و جهت. با استفاده از نور، عکاس می تواند محیط را روشن، تیره، گرم، خنثی، تند، آرام، پویا یا ساده کند.

نور اصلی منبع نور برای عکاسی است که عمدتاً از فضای خارج به داخل با ورود از پنجره ها، دروازه ها و یا از اجسام معینی مانند لامپ ها و یا فنرهای چراغ است. در این‌جا جریان نور همیشگی و مستمر است و به کاهش شدت برای تأثیرگذاری مختلف، خوشه بندی و فرکانس داده می‌شود.

نور پس زمینه می‌تواند نوری باشد که نزدیک به محیط و از پشت به مدل یا سوژه می تابد. با استفاده از نور پس زمینه، عکاس می تواند با ارائه احساساتی مختلف به صورت بعدی ظاهر شود.

انواع نور

نور فلاش و الکترونیکس همه دو دستگاه زیبا و استاندارد برای حضور در محل و در شرایط نور کم است. از آنجا که این نورها به طور مستقل در هنگام عکاسی با موضوع بصری استفاده می شوند، در نتیجه با فلاش بر روی دوربین متصل شدند یا به طور مستقل به دوربین نقشه داده می شوند.

نور پرتره برای فوکوس بر روی موضوع استفاده می شود و در زمانی که سوژه در بخشی از تصویر در پخش زندگی می کند، عکاس می تواند از نور پرتره به مرکز توجه خود در تصویر کمک بگیرد. نور پرتره شامل نور محیط، نور پس زمینه و نور أصلی محیط است.

نور ذره بینی برای استفاده در عکاسی ماکرو استفاده می شود که تخصصی است و برای ویژگی های بین الیه ای جایی که نور فقط به جزئیات کوچکی در برابر دوربین دسترسی دارد بسیار حیاتی است.

نور استودیو برای گرفتن تصاویر سریع استفاده می شود و عکاس برای تکمیل سریع و موثری از پیچیدگی‌های نوری پیشین استفاده می کند. نور استودیو شامل مخلوطی از نور های فلاش، نور دسترسی الکترونیکی و پروژکتور های نوری است.

علاوه بر این‌ها، نور چالش بزرگی برای آن عکاسان است که از شرایط آفتاب، نور لامپ و نور های حرفه ای روبرو هستند. بسیاری از عکاسان تلاش می‌کنند که فقط بر روی نور طبیعی ید پادوار بذرند.

جمع بندی

در نهایت، بنابراین برای زیبایی و بروز تصاویر، عکاسان باید از نور بهترین استفاده را بکنند. با توجه به روشی که مورد استفاده عکاسان تغییر می کند، در نهایت قیمت هنگفتی برای بروزرسانی می گیرد. با توجه به هر چه بهتر بودن کیفیت تصاویر که مورد انتظار هر بومی در ابتدای سفر است و خواست تجربه داشتن هنگام بررسی و حذف کردن نامطمئن‌ها در ادامه هستید.