بی‌اس.آکادمی
Bs.Academy

فهرست مطلب

سفارش آنلاین پروژه
آنلاین پروژه ات رو سفارش بده !
خصوصیت Overflow در CSS

توی این جلسه از دوره آموزش برنامه نویسی CSS میخوایم به خصوصیت overflow بپردازیم و ببینیم که اصن چی کار میکنه این خصوصیت . این خصوصیت overflow در css میاد میگه اگه محتوا بزرگتر از قسمتی باشه که ما تعیین کردیم چجوری نمایش بده اون متن یا المان ها رو . میتونه نشون نده و مخفی کنه یا بیاد اسکرول براش تعیین کنه در حالت های مختلف افقی و غمودی و یا هر دو حالت . یا که اصن بیاد بگه مخفی نکن و اسکرول هم نکن و کامل نمایشش بده بهمون . 

چند تا نکته ای که باید رعایت کنید این خصوصیت فقط برای المان های بلوک در حالتی هست که حتما براش خصوصیت height یا ارتفاع تعریف شده باشه . 

در مرورگرهای سیستم عامل مک خصوصیت overflow بصورت پیش فرض در حالت مخفی قرار داده شده.

حالت overflow : visible

همونطوری که در مثال پایین میبینین خصوصیت overflow اکثرا در حالت visible یا همون قابل مشاهده هستش. یعنی نه اسکرول قرار میده براش و نه مخفی میکنه بلکه میزنه بیرون از المان که تعریف کردیم براش ! المان هم ارتفاع خاصی براش معین کردیم و گفتیم div ارتفاع خاصی بگیره ولی متن توش بیشتر از اون ارتفاعی هست که ما اومدیم براش ایجاد کردیم و نتیجه شده این !

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم با هدف بهبود

حالت overflow : hidden

تو حالت مخفی یا همون hidden وقتی این اتفاق میوفته