بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدئوهایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. الگوریتم اینستاگرام یکی از مهمترین عوامل بهبود تجربه کاربران است. الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند و چطور می‌توانید از آن بهترین استفاده را برای تبلیغات و بازاریابی خود بکنید؟ در این مقاله به بررسی […]

فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدئوهایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. الگوریتم اینستاگرام یکی از مهمترین عوامل بهبود تجربه کاربران است. الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند و چطور می‌توانید از آن بهترین استفاده را برای تبلیغات و بازاریابی خود بکنید؟ در این مقاله به بررسی روش کار الگوریتم اینستاگرام خواهیم پرداخت.

تاریخچه الگوریتم اینستاگرام:

الگوریتم اینستا در ابتدا بر پایه ترتیب زمانی انتشار پست‌ها کار می‌کرد. بنابراین، همه پست‌ها به ترتیب زمان انتشار در صفحه اصلی کاربران قرار می‌گرفتند. اما در ژانویه ۲۰۱۸، اینستاگرام اعلام کرد که از این پس الگوریتم جدیدی را برای نمایش محتوا در صفحه اصلی کاربران خود به کار خواهد برد.

اولین هدف از استفاده از این الگوریتم، پذیرش کاربران جدید بود که تعداد بالایی از دنبال کننده‌ها نداشتند، به عنوان یک راه موثر برای به اشتراک گذاشتن پست‌های آن‌ها با جامعه است. با توسعه صفحات کسب و کار و ابزار تبلیغات، الگوریتم برای بالا بردن درآمد شبکه اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

روال کار الگوریتم اینستاگرام:

الگوریتم اینستاگرام به صورت دوره‌ای کار می‌کند و در هر دوره، دستورالعمل‌های خاصی برای تعیین رتبه بندی پست‌ها دارد. این رتبه بندی‌ها توسط الگوریتم به عنوان معیاری برای نمایش بالاتر یک پست در صفحه اصلی انتخاب می‌شود.

تعداد پسندیدن در نظر گرفته می‌شود:

تعداد پسندیدن هر پست، یکی از مهمترین معیارهای الگوریتم برای تعیین رتبه بندی پست‌ها است. هر چه تعداد پسندیدن پست بیشتر باشد، پست به راحتی در صفحه اصلی نمایش داده‌ می‌شود.

تعداد نظرات:

تعداد نظرات روی یک پست نیز به عنوان یک فاکتور برای تعیین رتبه بندی پست‌ها در نظر گرفته می‌شود. هر چه تعداد نظرات پست بیشتر باشد، پست به راحتی در صفحه اصلی نمایش داده‌ می‌شود.

وقتی پست‌ها به دستورالعمل‌های الگوریتم اینستاگرام توجه نمی‌کنند:

باید توجه داشت که پست‌هایی که به دستورالعمل‌های الگوریتم اینستاگرام توجه نمی‌کنند، به راحتی در صفحه اصلی نمایش داده نمی‌شوند. برای اینکه توجه الگوریتم اینستاگرام را جلب کنید، بهترین راه برای این کار ارائه پست‌هایی است که مورد علاقه مخاطبان قرار دارند.

پست‌های با #هشتگ مشابه:

الگوریتم به عنوان یکی دیگر از معیارها، پست‌هایی که به همراه #هشتگ مشابه هستند را نیز در نظر می‌گیرد. اگر پست شما به هشتگ‌هایی که مردم علاقه دارند، مطابقت داشته باشد، احتمال بالاتری برای نمایش بیشتر پست شما در صفحه اصلی وجود دارد.

با تحلیل تصاویر پست‌ها:

الگوریتم اینستاگرام با تحلیل تصاویر پست‌های شما می‌تواند بفهمد که پست شما در چه محیطی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر شما در تصویر شما پاییز را نشان دهید، این منظره را با پست‌های مشابه و محتوای مشابه در آلبومها تطبیق می‌دهد.

طول زمان بازدید:

طول زمانی که هر کاربر برای بازدید از پست شما صرف می‌کند، یکی دیگر از معیارهای الگوریتم اینستاگرام برای تعیین رتبه بندی پست‌ها است. هر چه زمانی که صرف بازدید از پست شما بیشتر باشد، پست شما به راحتی در صفحه اصلی نمایش داده‌ می‌شود.

تعداد بازدیدها:

تعداد بازدیدها نیز به عنوان یکی دیگر از معیارهای اصلی برای تعیین رتبه بندی پست‌ها در نظر گرفته می‌شود. هر چه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، شانس بالاتری برای نمایش بالاتر پست در صفحه اصلی وجود دارد.

استفاده از ویدئو:

استفاده از ویدئو نیز می‌تواند یک راه موثر برای به راحتی نمایش پست شما در صفحه اصلی باشد. ویدئوهایی که طول آن‌ها بیشتر از ۱ دقیقه است و همراه با محتوای جذاب وفقط به شما اختصاص داده شده است، می‌تواند به شما کمک کند که پست شما در صفحه اصلی به نمایش در آید.

در نهایت، لازم به ذکر است که هر یک از عوامل بالا می تواند به شما کمک کند تا به راحتی از پست‌های خود در صفحه اصلی الگوریتم استفاده کنید. با بهره‌گیری از این عوامل و تولید محتواهای خلاقانه و منحصر به فرد، می‌توانید هدف کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی محبوب به دست آورید.