بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
طراحی وب سایت وردپرسی
طراحی وب سایت وردپرسی
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) قدرتمند و پرطرفدار است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های زیبا و کاربردی را طراحی کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مراحل مختلف طراحی یک وب‌سایت وردپرسی آشنا شوید.
فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

در این مقاله قصد داریم به تعاریف و آشنایی اولیه در مقوله طراحی وب سایت وردپرسی بپردازیم . وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) قدرتمند و پرطرفدار است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های زیبا و کاربردی را طراحی کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مراحل مختلف طراحی وب‌سایت وردپرسی آشنا شوید.

انتخاب قالب مناسب

قالب وردپرس نقش مهمی در ظاهر و کارکرد وب‌سایت شما دارد. برای انتخاب بهترین قالب باید به مواردی مانند سازگاری با موتور‌های جستجو، سرعت بارگذاری صفحه، پشتیبانی از ویژگی‌های مدرن وب و غیره توجه کنید. همچنین، قالب باید با نیازهای کسب و کار شما همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، قالبی را انتخاب کنید که از ووکامرس پشتیبانی کند. همیشه در طراحی وب سایت وردپرسی دقت داشته باشید که اگر قصد استفاده از قالب های آماده وردپرس را دارید چه نوع وب سایتی در نهایت مدنظرتان هست و بهترین و بهینه ترین قالب را انتخاب کنید و یا اینکه قالب وردپرس اختصاصی خودتان را خلق کنید .

استفاده از افزونه‌ها

افزونه‌های وردپرس به شما امکان می‌دهند تا قابلیت‌های جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه کنید. از افزونه‌های امنیتی گرفته تا افزونه‌های سئو، فروشگاهی و غیره، همه وجود دارند. با این حال، باید دقت کنید که افزونه‌های زیادی می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهد. بنابراین، فقط افزونه‌هایی را نصب کنید که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید. چرا که در طراحی وب سایت وردپرسی استفاده از افزونه های زیاد در نهایت منجر به نابودی وب سایت شما و یا کارفرمای شما خواهد شد . پس همیشه سعی کنید اگر موارد سنگین برای برنامه نویسی وردپرس وجود ندارد از افزونه استفاده نکنید . می توانید از آموزش برنامه نویسی وردپرس از بی آس آکادمی هم استفاده کنید تا بتونید برای خودتون هر نوع قالب و کدی رو خلق کنید .

بهینه‌سازی سئو

برای اینکه وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شود، باید به بهینه‌سازی سئو توجه کنید. این شامل مواردی مانند بهینه‌سازی متا تگ‌ها، ساخت نقشه سایت، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحه و غیره می‌شود. همچنین، محتوای با کیفیت و منحصر به فرد نیز برای سئو بسیار مهم است. گوگل به وب‌سایت‌هایی که محتوای جدید و مفید ارائه می‌دهند امتیاز می‌دهد. در طراحی وب سایت وردپرسی همیشه این مساله وجود دارد که یک راهنمای سعو مناسب وب سایت برای شما حاضر و آماده وجود دارد . می توانید از انواع افزونه های موجود در مخزن وردپرس و یا حتی افزونه های پولی و خریدنی برای استفاده در بهینه سازی وب سایت وردپرسی در موتورهای جستجو کمک بگیرید تا نقشه راه برای شما واضح تر باشد .

چه نوع وب سایت هایی می توان با وردپرس طراحی کرد؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر نوع وب‌سایتی را بسازید. در زیر چندین نوع وب‌سایت که می‌توان با وردپرس ساخت را می‌بینید:
1. وب‌سایت شخصی یا بلاگ: وردپرس ابتدا به عنوان یک ابزار بلاگ‌نویسی شروع شد و به سرعت به یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند تبدیل شد.
2. وب‌سایت تجاری: وردپرس راهی آسان برای ساخت یک وب‌سایت تجاری حرفه‌ای است.
3. فروشگاه آنلاین: وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک فروشگاه‌های آنلاین برای فروش محصولات، خدمات یا اشتراک‌ها را دارند.
4. وب‌سایت خبری: وب‌سایت‌های خبری رویدادها را در یک حوزه خاص گزارش می‌کنند.
5. وب‌سایت تک صفحه‌ای: این نوع وب‌سایت‌ها تمام اطلاعات خود را در یک صفحه نمایش می‌دهند.
6. وب‌سایت غیرانتفاعی: این وب‌سایت‌ها معمولاً برای سازمان‌های خیریه و غیرانتفاعی است.
7. وب‌سایت انجمن: این وب‌سایت‌ها امکان ارتباط و تعامل بین کاربران را فراهم می‌کنند.
8. وب‌سایت آموزشی: این وب‌سایت‌ها محتوای آموزشی را ارائه می‌دهند.
9. وب‌سایت دوره آموزشی آنلاین: این وب‌سایت‌ها دوره‌های آموزشی آنلاین را ارائه می‌دهند.
10. وب‌سایت رویداد: این وب‌سایت‌ها اطلاعات در مورد یک یا چند رویداد خاص را ارائه می‌دهند.
این فقط چند نمونه از انواع وب‌سایت‌هایی است که می‌توان با وردپرس ساخت. با توجه به انعطاف‌پذیری وردپرس، امکانات بی‌نهایتی برای ساخت وب‌سایت وجود دارد.

امنیت وردپرس

امنیت وردپرس بسیار مهم است و برای هر صاحب وب‌سایتی اهمیت دارد. همیشه در طراحی وب سایت وردپرسی یکی از نکات مهم رعایت مسایل امنیتی می باشد. چرا که هکر ها علاقه زیادی به طراحی وب سایت وردپرسی دارند و سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند به دلیل عمومیت بالای استفاده از این سیستم همیشه در معرض حمله هکر ها هستند. در حالی که نرم‌افزار اصلی وردپرس بسیار امن است و به طور منظم توسط صدها توسعه‌دهنده بررسی می‌شود، با این حال، بسیاری از کارها را می‌توان برای حفظ امنیت سایت خود انجام داد.
برخی از راه‌هایی که وردپرس برای حفظ امنیت سایت شما انجام می‌دهد عبارتند از²:
رمزگذاری: تمام سایت‌های وردپرس، از جمله دامنه‌های سفارشی میزبانی شده در وردپرس، رمزگذاری می‌شوند
دیواره آتش: وردپرس دیواره‌های آتش را اجرا می‌کند و فرآیندهایی را دارد که ما را در مورد تلاش‌های غیرمجاز برای دسترسی به حساب‌های وردپرس هشدار می‌دهد
پشتیبان‌گیری داده‌ها: سیستم‌های وردپرس به طور منظم از داده‌های سایت وردپرس شما پشتیبان‌گیری می‌کنند
با این حال، به عنوان صاحب سایت، شما نیز می‌توانید چندین کار انجام دهید تا امنیت سایت خود را افزایش دهید. برخی از این کارها عبارتند از:
نگه داشتن وردپرس به‌روز: اطمینان حاصل کنید که نسخه وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌های شما همیشه به‌روز هستند.
استفاده از گذرواژه‌های قوی: گذرواژه‌های قوی و منحصر به فرد برای حساب کاربری وردپرس خود ایجاد کنید.
استفاده از افزونه‌های امنیتی: افزونه‌های امنیتی می‌توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را در برابر حملات امنیتی محافظت کنید.
به یاد داشته باشید که هیچ روشی برای انتقال داده‌ها از طریق اینترنت و هیچ روشی برای ذخیره‌سازی الکترونیکی کاملاً امن نیست اما حفظ امنیت سایت و اطلاعات شخصی شما برای وردپرس بسیار مهم است.

چرا طراحی وب سایت وردپرسی محبوب است؟

وردپرس به دلایل متعددی بسیار محبوب است:
1. رایگان است: وردپرس رایگان است و این یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است. این امر مانعی را برای ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و با کیفیت برداشته است.
2. متن‌باز است: وردپرس یک نرم‌افزار متن‌باز است، یعنی کد منبع آن به صورت رایگان در دسترس دیگران برای تغییر و تطبیق برای اهداف دیگر، از جمله اهداف تجاری قرار داده شده است.
3. افزونه‌های متنوع: افزونه‌های وردپرس قابلیت‌های جدیدی را به وب‌سایت شما اضافه می‌کنند. انواع مختلفی از افزونه‌ها وجود دارند که برای برآورده کردن نیازهای گوناگون طراحی شده‌اند.
4. بهترین پلتفرم برای بلاگ‌نویسی: وردپرس در سال 2003 به عنوان یک ابزار بلاگ‌نویسی شروع شد و امروزه همچنان بهترین پلتفرم برای بلاگ‌نویسی است.
5. قابلیت سفارشی‌سازی بالا: وردپرس دارای قابلیت سفارشی‌سازی بالایی است که به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت خود را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید
6. جامعه کاربری بزرگ: وردپرس یک جامعه کاربری بزرگ و فعال دارد که به توسعه و بهبود آن کمک می‌کند
این فقط چند دلیل از محبوبیت طراحی وب سایت وردپرسی است. با توجه به انعطاف‌پذیری وردپرس، امکانات بی‌نهایتی برای ساخت وب‌سایت وجود دارد

نتیجه‌گیری

طراحی وب‌سایت وردپرسی می‌تواند یک فرایند پیچیده باشد، اما با استفاده از این راهنما، شما می‌توانید این فرایند را ساده‌تر کنید و سریع تر به جواب های درست برسید . اما قبل از طراحی وب سایت وردپرسی دقت کنید که آینده پروژه به چه صورت هست و چه اتفاقاتی قرار هست در پروژه رخ دهد و بعد برای طراحی وب سایت وردپرسی و یا غیر وردپرسی اقدام کنید .  موفق باشید!