بی‌اس.بلاگ
Bs.Blog
کپی رایتینگ چیست؟ تکنیک‌هایی برای تاثیر‌گذاری بیشتر بر مشتری
کپی رایتینگ چیست؟ تکنیک‌هایی برای تاثیر‌گذاری بیشتر بر مشتری

کپی رایتینگ یا نوشتن متن‌های فروشنده، فن تبلیغاتی است که با استفاده از زبانی جذاب و بازاریابی روان، افراد را به منظور خرید یا استفاده از محصول یا خدمات شما، تحریک می‌کند. کپی رایتینگ به عنوان همانند دیگر فنون بازاریابی، فرایندی مبتنی بر نتایج می‌باشد و به منظور جذب حداکثری مشتری بر روی یک محصول […]

فهرست مطلب

موضوعات این مقاله

کپی رایتینگ یا نوشتن متن‌های فروشنده، فن تبلیغاتی است که با استفاده از زبانی جذاب و بازاریابی روان، افراد را به منظور خرید یا استفاده از محصول یا خدمات شما، تحریک می‌کند. کپی رایتینگ به عنوان همانند دیگر فنون بازاریابی، فرایندی مبتنی بر نتایج می‌باشد و به منظور جذب حداکثری مشتری بر روی یک محصول یا خدمات، کاربرد دارد. همچنین، کپی رایتینگ به عنوان یکی از فنون بازاریابی برای توانایی سرعت قطار شما به پیشروی افراد در برابر رقبا کمک می‌کند.

تکنیک‌هایی برای تاثیر گذاری بیشتر بر مشتری نیز می‌توان در کپی رایتینگ استفاده کرد، اما تکنیک‌هایی که انتخاب می‌شوند، باید با توجه به یک جامعه خاصی از مشتریان، بکار گرفته شوند. برای مثال، در صورتی که مخاطبین شما دانش‌آموزان را شامل می‌شود، کلمات ساده و جذاب برای آن‌ها مناسب خواهد بود؛ ولی در صورتی که مخاطب شما فعالان تجاری یا مدیران هستند، کلمات تخصصی و حقوقی برای آن‌ها مناسب‌تر می‌باشند.

از این رو، تکنیک های کپی رایتینگ باید بر اساس نوع محتوایی که شما در حال برنامه‌ریزی می‌‌باشید، استفاده شود. برای مثال، اگر شما می‌خواهید یک توضیح درباره فروش سریع محصولی که در فروشگاه خود دارید، بدهید؛ در اینجا شما باید از کلماتی استفاده کنید که مشتری تحریک دیده شده و به سرعت به جایی که شما محصول را به فروش می‌رسانید، متمایل شود.

اگر با تکنیک کپی رایتینگ آشنا نیستید، اما می‌خواهید بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرید، باید از خدمات نویسندگی حرفه‌ای برای محتوای خود استفاده کنید. نویسندگان ما در firmname متخصص در کپی رایتینگ هستند و با توجه به نیازهای شما، به شما کمک خواهند کرد تا متنی جذاب و بازاریابی روان تهیه کنید.

دیگر تکنیک‌های کپی رایتینگی عبارتند از:

1- اغوا به رابطه:

این تکنیک به این معنی است که شما به مشتریان خود نشان می‌دهید که اگر از شما خرید کنند، به شرایطی بهتر در زندگی خود دست خواهند پیدا کرد. در این بسته به توانایی شما در ایجاد شخصیت میدانید پس کار کنید.

2- استفاده از اعداد:

اعداد برای جذب توجه و بیان دقت و عدم اطمینان به شما به کار می‌روند. با استفاده از این مسابقه شده‌ای دیگر، به شما کمک خواهید کرد تا مشتری خود را به سمت محصولات شما هدایت کنید.

3- کار با حس خاص:

استفاده از داستان‌های شخصی، تصاویر احساساتی و برداشت‌های شخصی می‌تواند جذابیت تبلیغات شما را بیشتر کند. با این مدیریت بر خلاقیت خود، می‌توانید بازاریابی مطلوب را تولید کنید.

4- استفاده از شواهد:

شواهد و حمایت از دیگران مانند برندهای معروف، نقدهای مشتریان را درباره خدمات و محصولات شما بررسی کرده و بهتر و خوبی آن‌ها را نشان می‌دهند.

5- استفاده از افکار زیر آب:

این تکنیک در جذب مشتری با استفاده از ترس، پوچی یا ترجیح دادن راه بی خطر استفاده می‌شود. این تکنیک می‌تواند به کمک ایجاد کردن یک حالت بد اعتقاد در مشتری، مانند نگرانی در مورد نامطمئنی‌ها پیش بروید.

6- استفاده از کلمات کوتاه و واضح:

هرچه کلمات و مفاهیم شما دستوراتی راحت‌تر داشته باشند و ساده‌تر باشند، مشتریان شما بیشتر قابل فهم خواهند بود. به علاوه، کلمات ساده و آسان باعث می‌شوند شما در اعتماد و پایبندی به دیگران چند مرحله پیشی ببرید.

در نهایت، کپی رایتینگ یکی از مهمترین تکنیک‌های بازاریابی است که برای تاثیرگذاری بیشتر بر مشتریان باید با دقت و توجه خاصی انجام شود. برای استفاده از تکنیک کپی رایتینگ دقیق، بهتر است به یک فرد حرفه‌ای و خلاق برای نوشتن محتوا شما و نیز به دوره های کپی رایتینگ مختصری در مورد نحوه استفاده از همه تکنیک‌های مورد نیاز بپردازید.