بی‌اس.آکادمی
Bs.Academy

فهرست مطلب

سفارش آنلاین پروژه
آنلاین پروژه ات رو سفارش بده !
جلسه ششم دوره آموزش برنامه نویسی HTML | هدینگ ها در HTML
عنوان های HTML عناوین یا زیرنویس هایی هستن که می خواین در یک صفحه وب نمایش بدین. زیاد سخت نیست و فقط باید مفهوم ترتیب رو بلد باشید و اینکه در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو چه تاثیری داره این قضیه که در زیر کامل توضیح دادیم بهتون .

انواع هدینگ ها

انواع تگ های هدینگ از شماره ۱ تا ۶ وجود داره توی HTML  و دقیقا به همین ترتیب اولویت بندی میشه و اهمیت داره. یعنی اگر ما داریم راجع به سرفصل اصلی صحبت میکنیم موضوع اول میشه h1 و اگر داریم راجع به یک موضوع داخل سرفصل h1 صحبت میکنیم میشه h2 و همین جوری ارث بری میشه تا برسه به h6 که ریزترین موضوع در اون سرفصل ها میشه . 

برای موتورهای جستجو هم دقیقا به همین ترتیب اهمیت و اولیت بندی میشه . یعنی موضوع صفحه ما باید حتما تگ h1 استفاده بشه و سرفصل های موضوع صفحه هم باید از تگ های h2 باشه . حالا اگر زیر اون عناوین h2 میخوایم توضیحات تفکیک شده ارایه بدیم هم حتما باید از h3 استفاده کنیم . 

اگر هم این اولویت رو رعایت نکنیم نمیتونیم به موتورهای جستجو بفهمونیم که چه به چیه و ما از کجا اومدیم و به کجا میریم و یه مشت اطلاعات بدردنخور تو صفحه ریختیم که هیچکی نمیفهمه داریم چی میگیم !

				
					<h1>Heading 1</h1>
<h2>Heading 2</h2>
<h3>Heading 3</h3>
<h4>Heading 4</h4>
<h5>Heading 5</h5>
<h6>Heading 6</h6>
				
			

بزرگتر کردن هدینگ ها

فعلا در همین حد بگیم که تمام این تگ های هدینگ در HTML بصورت پیش فرض یه سایزی دارن ولی میتونیم سایز همه اون ها رو عوض کنیم  چجوری ؟! با استفاده از ویژگی style . ولی توی دوره CSS کامل بتون میگیم که نحوه درست استایل نویسی چی هستش . الان فقط داریم یه نمونه یادگیری کد نویسی در HTML رو میگیم . از این روش زیاد استفاده نباید کرد و بعدا توی دوره CSS میگیم دلیلش رو . 

خب ما میخوایم توی کدمون یک تگ h1 داشته باشیم که اندازه فونت اون ۶۰ پیکسل باشه. کد زیر رو باید استفاده کنیم تا کدمون درست اجرا و نمایش بشه : 

				
					<h1 style="font-size:60px;">Heading 1</h1>